یکشنبه 17 تیر 1403 - 6:54 قبل از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 695
نویسنده پیام
sanaz آفلاین


ارسال‌ها : 191
عضویت: 4 /3 /1391
محل زندگی: سبزوار
سن: 24
تشکرها : 33
تشکر شده : 140
كامپيوتر خود را دستي اسکن و ويروس ها را پاک کنيد

    خيلي اوقات پيش مي آيد که کامپيوتر شما دچار ويروسي مي شود که امکان اسکن و تشخيص آن توسط آنتي ويروس وجود ندارد و يا آنکه ويروس با تشخيص نصب بودن آنتي ويروس بروي سيستمتان عملکرد آن را دچار اختلال مي کند و مانع از اين مي شود که شما بتوانيد ازآنتي ويروس خود براي اسکن کامپيوتر استفاده کنيد. در اين شرايط چه بايد کرد؟ آيا راهي وجود دارد که بتوان در اين شرايط کامپيوتر را خودمان اسکن کنيم و مشکل به وجود آمده در آنتي ويروس را برطرف کرد؟ پاسخ تمامي اين سوالات مثبت است! در اين ترفند قصد داريم به معرفي روشي ابتکاري و در عين حال کاربردي بپردازيم که با استفاده از آن ميتوانيد کامپيوتر خود را شخصأ اسکن کنيد و ويروس موجود را پاک کنيد ، بدون بهره گيري از هيچ نوع آنتي ويروسي!

    اولين قدم براي اسکن کردن کامپيوترتان نمايش فايل هاي مخفي در کامپيوتر مي باشد.

    براي انجام اين کار :

    ابتدا با مراجعه به Computer My بروي منوي Tools کليک کنيد و از منوي حاصل بروي عبارت Options Folder کليک کنيد سپس بروي برگه Viewکليک کنيد و در اين برگه تيک کنار عبارت Folders and Files Hidden Show را فعال کنيد و تيک کنار عبارت Types File Known For Extensions Hide را برداريد و بروي عبارت ok کليک کنيد.

    اينک از طريق مسير system32/Windows/:C به پوشه System32 مراجعه کنيد. پس از ورود به پوشه System32 بروي منوي View کليک کنيد و از منوي حاصل عبارت Details را انتخاب کنيد.حال در پوشه System32 بروي جدا کننده Modified Date کليک کنيد و آنرا به سمت راست بکشيد به طوري که تاريخ تمامي فايل ها يه طور کامل نمايش داده شود.

    فايل هاي نمايش داده شده در پوشه System32 فايل هاي سيستمي مربوط به ويندوز مي باشد که اکثرا با پسوند dll مي باشد و اين بخش معمولا مورد هدف ويروس ها و Spyware قرار مي گيرد و خود را در بين اين فايل ها مخفي مي کنند.

    اگر دقت کنيد متوجه خواهيد شد که اکثر اين فايلهاي قرار گرفته در اين بخش داراي يک زمان مشخص مي باشد و اين زمانها براي مثال 3/5/2011

    و این معرف اين مي باشد که مايکروسافت در اين تاريخ برنامه مربوط به فايل مورد نظر را به پايان رسانيده است.

    در واقع اين زمان ها هيچ ربطي به زمان نصب ويندوز ندارد. حال اگر ويروس و يا spyware به اين بخش حمله کند زمان آن با زمان فايل هاي سيستمي موجود در پوشه System32 مطابق ندارد و زماني جديد تر از زمان مربوط به فايلهاي سيستمي ويندوز خواهد بود و به راحتي از طريق مشاهده زمان هاي قرار گرفته در Modified Date قابل تشخيص مي باشد. البته نکته بسيار مهم که بايد توجه شود اين است که نصب يک سخت افزار جديد و يا يک نرم افزار خاص مي تواند فايلي را در اين بخش کپي کند که زمان آن با زمان فايل هاي سيستم مطابق ندارد.

    پس براي اينکه فايلي را در اين بخش به اشتباه پاک نکنيد روشي را مطرح ميکنيم که اين اشتباه رخ ندهد:

    اگر ميان فايل هاي واقع در پوشه System32 به فايلي برخورد کرديدکه تاريخ آن با تاريخ فايل هاي سيستمي ويندوز مطابقت نداردبروي اين فايل کليک راست کنيد و گزينه Properties را انتخاب نماييد. سپس در پنجره Properties بروي برگه Version کليک کنيد و در اين برگه نام کمپاني و ورژن فايل مورد نظر را مطالعه کنيد.

    اگر اطلاعات اين فايل شامل نام کمپاني و خيلي اطلاعات ديگر برايتان آشنا نبود نام فايل مورد نظر را در موتور جستجو گر گوگل تايپ کنيد و اگر در نتايج جستجو به اين اشاره شده بود که اين فايل ويروس است حتما آن را پاک کنيد ولي اگر در نتايج جستجو به آلوده بودن اين فايل اشاره نشده بود اين فايل به واسطه يک سخت افزار و يا نرم افزاري به وجود آمده است


امضای کاربر :
در ماندن و رفتن رازي است…
در خنديدن و گريستن حقيقتي است…
راز ماندن و خنديدن حقيقتا” براي تو...

پنجشنبه 04 خرداد 1391 - 16:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 1 کاربر از sanaz به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: saeedzarepour &
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :