شنبه 23 تیر 1403 - 8:05 بعد از ظهر

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 274
نویسنده پیام
joki_ss آفلاین


ارسال‌ها : 333
عضویت: 17 /1 /1391
سن: 22
شناسه یاهو: joki_ss
تشکرها : 62
تشکر شده : 117
گفتگوی تفصیلی با قلعه نویی

سرمربی تراکتورسازی تبریز گفت: کارم فصل آینده با این تیم شروع می شود و اگر مرا بخواهند خیلی دوست دارم در این تیم بمانم.

امیر قلعه نویی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار ورزشی خبرگزاری پانا در خصوص توقف تراکتور مقابل فجرسپاسی، عدم حضور در کنفرانس مطبوعاتی، داوری این دیدار، شایعه جدایی از تراکتور و رفتن به استقلال و مسائل دیگر به سوالات پاسخ داد.

چه اتفاقی افتاد که تراکتور مقابل فجرسپاسی مساوی کرد؟

اتفاق خاصی نیفتاد. اصلا خوب نبودیم و حق ما باخت بود. بزرگ بودن فقط به کت و شلوار پوشیدن نیست. اعتقاد دارم من قلعه نویی و بازیکنانم دیروز لیاقت این همه تماشاگر را نداشتیم. فقط با "کت" پوشیدن نیست که بگوییم فلان شدیم و بزرگ شدیم. دیروز کیلوها منم و اسم در زمین بود. فقط 3 بازیکن خوب بودند و بقیه اصلا 30، 40 درصد خودشان هم بازی نکردند. من که نمی توانستم برایشان "کت" بخرم تا بپوشند و بزرگ شوند!

به خاطر ناراحتی بود که در کنفرانس مطبوعاتی بعد از بازی حضور نیافتید؟

ناراحت نبودم چون اصلا خوب نبودیم به خاطر این که کار شخصی داشتم و باید زودتر می رفتم، نتوانستم به کنفرانس بروم و عذرخواهی می کنم. از مردم آذربایجان و طرفداران خوب تراکتور عذرخواهی می کنم که دیروز شرمنده آنها شدم و نتوانستیم برنده شویم.

فجر را چطور دیدید؟

همان طور که گفتم ما شانس آوردیم نباختیم. از بازی خوب فجر نباید بگذریم. نباید سر خود را کلاه بگذاریم. قدرت تاکتیکی فجر نگذاشت تیم ما نفس بکشد. مشکل اصلی ما این بود که در حد خودمان نبودیم. اگر تیم من فوتبالی که مقابل سایپا و سپاهان کرد را انجام می داد الان برده بودیم. متاسفانه در بازی با فجر همه فکر و ذکر بچه ها پول بود. پول هم آمد و مسئولان دادند. بهانه ای هم نداشتند. بالاخره نمی توانی همه را بزرگ کنی. باید واقعیت را قبول کرد که بعضی ها خمیرمایه شان همین است و تلاشی برای بزرگ شدن نمی کنند اما بعضی ها هم هستند که تلاش می کنند و بزرگ می شوند.

دلیل این که تراکتور مقابل فجر روز خوبی نداشت، چه بود؟

باید فیلم بازی را ببینم و آنالیز کنم تا جواب درستی برای این بازی پیدا کنم. البته روزهایی است که تیم ها هرکاری هم می کنند خوب نیستند. مقابل فجر هم روز بد ما بود. وقتی در یک بازی 8، 9 بازیکن بد بازی می کنند این مسئله به قلعه نویی برمی گردد. واقعا نمی دانم چرا دیروز بچه ها این طوری بودند و اصلا روز خوبشان نبود. تازه جالب است بدانید که 2 روز قبل از مسابقه بچه ها خیلی نشاط داشتند و براساس نمودار تمرینی که داشتیم، می توانستیم با این روحیه 3 امتیاز را بگیریم ولی این طور نشد.

موقعیت گلی هم داشتید؟

2، 3 موقعیت خوب داشتیم. در یک صحنه توپ خودش داشت گل می شد اما نمی دانم فرزاد حاتمی چرا این کار را کرد و توپ را با دست زد. البته گل هم شد. باید فیلم را ببینم. جا دارد به یاوری و جوانهای فجر تبریک بگویم. واقعا تیم خیلی خوبی دارند. طوری در تبریز مقابل آن همه تماشاگر ما را اسیر قدرت تاکتیکی خود کردند که واقعا فکر نمی کردم. اگر تیمی خوب بازی می کند و برتر از ما است باید صادقانه بگویم و واقعا فجر مستحق برد بود.

داوری فغانی چطور بود؟

او خوب داوری کرد. فقط در یک صحنه کمک داور به علامت هند پرچم زد که فغانی آن را رد کرد. آن موقعیت پنالتی نبود ولی روی خط اتفاق افتاد و می توانست برای ما موقعیت خوبی باشد با این حال خوشحالم که او برای جام جهانی انتخاب شده. من به او تبریک می گویم و امیدوارم در جام جهانی او را ببینیم و قضاوت هم داشته باشد.

با این مساوی هنوز شانس قهرمانی دارید؟

هنوز شانس قهرمانی داریم. رقیبان ما امروز بازی دارند و باید ببینیم چطور می شود. تازه هنوز 5 بازی و 15 امتیاز مانده است. برای قهرمان شدن چیزی کم نمی گذاریم و می جنگیم. الان تیم من در جایگاه بدی نیست. فعلا دوم هستیم و سهمیه هم در دست ماست. تا ببینیم چه پیش می آید.

چرا هنوز اسم شما برای رفتن به استقلال بر سر زبانهاست؟ آیا واقعا خبری هست؟

من اینهایی که حاشیه می سازند را به خدا واگذار می کنم. شاید آنها خدا را هم نشناسند. من این 3، 4 نفر را می شناسم. ماه به ماه به کارت آنها پول می ریزند تا هر دفعه برای من پروژه ای راه بیندازند. یک روز می گویند قلعه نویی به ذوب آهن می رود. یک روز مرا می فرستند سپاهان. حالا هم یک خواننده را علیه من عَلَم کرده اند. من ریز این مسائل را می دانم و می دانم که چطور به آنها پول می دهند اما نمی توانم کاری کنم. فقط آنها را به خدا واگذار می کنم. من افتخار می کنم که مربی تیم بزرگی مثل تراکتور هستم. این تیم طرفداران و مردم بزرگ و بامعرفتی دارد. آنها با تراکتور مشکل ندارند و مشکلشان قلعه نویی است. می خواهند با این حرف ها تمرکز تراکتور و قلعه نویی را به هم بریزند ولی موفق نمی شوند چون هدف من در تراکتور موفقیت است.

آخرین باری که با فتح الله زاده صحبت کردید و او را دیدید ، کی بوده؟

آخرین بار فتح الله زاده را در مراسم امام حسین (ع) دیدم. یک بار هم که یک آقایی علیه من مصاحبه کرده بود، فتح الله زاده زنگ زد و خواهش کرد که جوابی ندهم فقط همین. تازه من شرمنده اش شدم که نتوانستم عید به او زنگ بزنم و عید را تبریک بگویم. من زنگ نزدم تا این طور شائبه ها پیش نیاید ولیمثل این که دوستان هر چه می خواهند می نویسند. اعتقاد دارم با کسانی که

کار کردم باید اعیاد را تبریک گفت و تلفنی هم بهتر است. نمی دانم حالا با این شایعات چه چیزی گیرشان می آید. من الان 3 سال است که یک کلمه در مورد استقلال حرفی نزدم.

عده ای هم این شایعه را راه انداخته اند که نزدیکان شما می خواهند استقلال را به حاشیه بکشانند.

یک چیزی می خواهم بگویم. مردم از ما جلوترند و هراتفاقی می افتد به راحتی می دانند چه خبر است. استقلال زمانی که پول نداشت برای قلعه نویی بود. زمانی که دسته سوم بود، برای من بود. زمانی که سیزدهم و نهم بود برای قلعه نویی بود. وقتی استقلال دسته سوم رفت، چرا از 10 کیلومتری باشگاه کسی را نمی شد؟ قضاوت را برعهده مردم می گذارم. الان تمرکزم فقط و فقط روی تراکتور است. من خیلی علاقه دارم در تراکتور بمانم. کارم تازه سال دیگر شروع می شود. آذربایجان شهر و مردم بامعرفتی دارد. فوندانسیونی که من برای تراکتور امسال ریخته ام، فصل آینده جواب می دهد. امام هادی (ع) می فرماید:

میزان سنجش در دنیا با اموال و در آخرت با اعمال است. اینها آخرت ندارند و اصلا قسمت دوم را قبول ندارند.

مگر با مهدی رحمتی مشکلی داشتید یا دارید که علیه شما صحبت کرد؟

لطف کنید سوال بعدی را بپرسید.

بازی های بعدی تراکتور را چطور می بینید؟

باید فیلم این بازی را آنالیز کنیم و ببینیم چه اتفاقی افتاد که نتوانستیم خوب باشیم. باید خودم آرامش بیشتری پیدا کنم و سر فرصت بعد از 48 ساعت ببینم چه چیزی رخ داده. فجر در تهران و شیراز نتایج خوبی گرفته. تیمی با برنامه و تاکتیکی است. ما 30، 40 درصد خودمان هم نبودیم. باید در این 5 بازی 15 امتیاز را بگیریم. لیاقت تیم ما خیلی زیاد است و باید برای این مردم بیشتر تلاش کنیم. نمی دانم چرا بچه ها نتوانستند شرایط حساس را درک کنند و به راحتی 2 امتیاز را دادیم.

با باشگاه تراکتور برای تمدید قرارداد صحبت کردید؟

راستش را بخواهید اول باید ببینم ما را می خواهند یا نه. من برای تمدید قرارداد 2 شرط دارم. اول این که بازیکنانم فعلی را که می خواهم حفظ کنند و دوم این که بازیکنان مد نظرم را بگیرند. این تازه به نفع تیم است. من چیز شخصی نخواستم. عین این 2 شرط را هم برای سپاهان گذاشتم. در حالی که می توانستیم راحت با سپاهان قهرمان آسیا شویم، نگذاشتند. الان شما حساب کنید تراکتور آسیایی شود نباید تیم را تقویت کنیم؟ حتی تیمی که سقوط نمی کند و در لیگ می ماند باید تقویت شود و برای بهتر شدن تلاش کند. ما اگر آسیایی شویم هم توقع مردم بالا می رود و هم نگاه قلعه نویی عوض می شود. طبیعی است

که باید تیم را قوی تر ببندیم.

مثل این که از وقتی شنیدید جعفری مدیرعامل باشگاه تراکتور با یکی دو مربی دیگر مذاکره کرده ناراحت شدید؟

خدا را گواه می گیرم و به مکه ای که رفتم قسم می خورم ، اصلا ناراحت نشدم. تازه من نمی دانم و نشنیدم مذاکره کرده یا نه. از همین جا اعلام می کنم جعفری می تواند با هرمربی که دوست دارد صحبت کند. در همه جای دنیا این مرسوم است. مگر در جام جهانی نبود که مک لارن و اریکسون کنار هم نشستند و کار کردند. جعفری شاید دارد آینده نگری می کند. شاید اهداف بزرگتری دارد که نمی تواند با قلعه نویی به آن هدفش برسد. به جان محمدم یک درصد ناراحت نمی شوم اگر او با مربی دیگری مذاکره کند.

                          


یکشنبه 20 فروردین 1391 - 02:38
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :